Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Saturday, February 28, 2009

The 23rd week updates

Sorry for the lack of updates guys. I can only promise one update per week, ok?

Next weekend, I'll be going for an Away-Day organized by my beloved HR Division in Swiss Garden Resort, Kuantan. Can't wait! Because it has been loooooong since I last joined such activities. It's a team-building program, so I will have to leave encik Husband at home. He's gonna miss Mama & Baby Girl so much of course. But one thing for sure, dia boleh pergi memukul bola golf atau berfutsal lebih lama daripada biasa sebab tiada gangguan panggilan telefon daripada isteri tercinta atau perlu pulang awal memikirkan Mama & Baby yang menunggu dia pulang untuk tidur bersama. So, bolehlah lepak-lepak minum teh tarik lama-lama sikit, ye sayang? Dun worry, we won't miss checking on you, Papa. Waaahhhh nanti dua malamlah Papa takleh say goodnite to Baby!

Me; on the other hand, am getting fatter each day. Hehe. Luckily, the only part that grows bigger is the stomach. And a bit at the bottom. Hehe. I've already gained 4kgs in two weeks time! Rasanya sesuailah nak dikata sekarang ni saya dah masuk dalam tempoh waktu di mana berat naik dengan mendadak sekali dan Baby membesar dengan jayanya. Baru last week tunduk bawah nak tengok hujung jari kaki boleh nampak lagi. Harini, bila tunduk bawah, dah tak nampak tak jari-jemari tu. Sebab perut dah besar sangat. And I'm really happy for this! Yeay, akhirnya besar jugak perut ni. During the early months, I kept saying to people (especially Aza & Dila in the office) - "Bila nak besar perut aku ni?". Haah, now? Finally bigger than my beloved husband's.
In my one & only maternity blouse

Went out with encik Husband this morning and bought three pair of pants in three colors – orange, purple & pink. At first, I tried on a maternity pants, but it was waayyy too big for me. So, I chose a very comfortable type of cotton pants (not maternity pants), with the biggest size ever = XL. It fits up to my big tummy. Tried on M size = tak boleh zip langsung. L size = boleh zip separuh. I think I will only buy clothes/pants with bigger sizes (tapi masa pregnant ni jelah!) since I can't fit into any maternity clothes/pants. Sebab badan comel sangat. Kesian.. ;-) Ohh please please I hope I can regain my pre-pregnancy shape after giving birth. Baju raya pun belum tempah lagi. My mom dah suruh hantar dulu kain-kain nak dibuat baju ke Kak Maz, our tailor. Dia kata akan pakai ukuran badan before preggie & tambah a few inches here & there. Kalau terbesar ke terkecik, Kak Maz kata dia boleh alter. Yelah, by the time deliver baby, dah end of June. Nanti mana-mana tailor pun dah tak ambil tempahan kan? So, better now than never. Theme color untuk family kecil saya raya tahun ini = PINK.

I have received three wedding invitations for March (all are my JB primary school friends') and an engagement invitation from Cik Fizz. Congrats in advance, lil sis! Now I better find one or two suitable outfits, which can fit this bulging tummy of course, for the purpose of attending such occasions.

Athirah - Aku pun belum dapat Alice lagi till now! Yes, memang yang tinggal either terlalu kecik atau terlalu besar.

Shera - Bilakah hasrat kamu untuk meminjamkan dress comel Jepun tu akan tercapai?


Footnote : Alhamdulillah, I'm still free from stretch marks! (Hopefully it will be like this forever!) Last week during my monthly checkup, the doc even asked me what did I put on my stomach. Hehe. Maybe I'm just lucky that my skin aren't prone to stretch marks.
Btw, I'm using Bio-Oil. :-)

8 comments:

kew_chop said...

ooo mama mizah, kamu sudah gemukss.. bersedia untuk pertambahan berat lagi yea.. sgt comeyy!!

Anonymous said...

laaa... kesiannye tak dpt Alice lagik.tiap kali lalu depan cros kat queensbay nih surely teringt kat awakla kak mizah.hihiii..

wow takdak strech marks lagi...org kate, klu mmg originaly takde strech marks - even b4 preggy, mmg susah nk dpt.i guess u r among the lucky ones ;)



~coffeeaddicts~

Anonymous said...

heheh... dh beso perut ko... aku dah naik 11 kg skang ni... waaa... mampukah aku menguruskan bdn slps ini... hehehe.... stakat ni pn strechmark kt perut x de, mula2 je dulu pakai bio-oil pas2 dh mls nk pakai... hehehe....

dey said...

mamamiamizah....
can i hef ur address puhleaaaaaaaase..

Nur Hamizah said...

mek - hehehe..aku memang bersedia je ni.aku lak yg risau sbb mcm tak gemok sangat perut aku pon mak mertua aku ckp kecik.sekarang ape yg penting,aku nak makin gemok tapi sihat. :-)

kak kopi - insyaAllah Amin.harap2 begitu jugalah!hehe.lagipun baru start sapu bio-oil dalam 2 weeks.a'ah alice tak dapek lagi.dah tengok kasutbuaya tu,tapi order dia dah tutup.nanti nak email blog owner bila lagi die nk bukak order.

mama farah - a'ah dah beso ni tapi x beso sangat.takpe biar naik berat banyak2 skit,nanti pas bersalin baru kita susah atikan pasal nak turun berat balik.hehehe..

pengantin tak baru sangat - wowwwwwwwwwww!adekah aku mcm terhidu-hidu sesuatu dari jepon? ko nak pos pisang bakar special keeee?

yeay i can't wait! sok kat opis aku email alamat rumahku!i loveeeeeeeeeeeeeeeeeeeee u soooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo much!!!

;-)

Anonymous said...

mama mizah -

hobi pukul bola golf! hobi baru en tunang dan en kezen.. hak hak. bola bukan jauh pun. Takat bawah tuh je..

mama mizah, hope to see u on khel wedding day! Pegi tak?

shera said...

aku mcm rasa dah letak komen kat sini..awat xde?

kamu reject komen aku kah?

hmmmmmm

nnt lah kita ngedate ok?

Nur Hamizah said...

cik Cah - yup yup haritu encik husband main golf sampai patah 2 golf stick! nasiblah memang golf stick lama pon Abah punye.nantilah ada rezeki ke saya nak bagi hadiah besday golf stick (satu ke dua batang je cukuplah sebab golf stick yg lain semua nmpk ok lagi) hehe.

opss bocor rahsia! ;-)

kitorang tak gi wedding khel kt jitra sbb saya tak larat nak travel jauh.Mak Long (mak Hida) dah suruh datang kenduri kat rumah dia the same day.

My darling Shera - hehe mane ade aku tak approve komen2 kamu.tulah cepatlah nak ngedet! kite jumpe kat Pak Li pun oklah.