Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Tuesday, July 14, 2009

Humaira - 1 month

Wow. When was my last entry?

So, Humaira is already a month-old. Alhamdulillah, she's getting healthier (badan makin sehat!) & tembam, tapi takleh lawan Zayyan kamulah, Mek. Not really sure how much she has gained now, since I haven't bring her to the clinic for any checkups. I think she's already 3kgs, sebab bila naik bathroom scale kat rumah ni dengan dukung dia adelah minus plus 3kg. Hehe. Sangatlah tak accurate kot!

Ini gambar close-up. Jangan terpedaya dengan lengan yg nampak gebu tu sebenanrnya baru sama panjang dengan sejengkal tangan Mama.

Memang anak Papa pipi tembam!

Oh and sadly, I'm still over 50kgs!!! 51kgs to be exact! Bilalah nak turun ke 46kilo ni? Haha yelah tu, makan nasi pun kadang-kadang lagi banyak dari encik husband. And I've skipped wearing the bengkung since like the 8th? or 7th day berpantang. Arghh!! Body shape pun adelah dah lari sikit. Ecewah nak jugak sikit tu! Especially my bust. Tadi saje try balik kebaya nikah, ok muat lagi (suke!) tapi ketat giler di bust area. Habislah semua kebayaku! Pinggang pun dah tambah 2-3 inci. Pinggul? Sangat tak percaya bila Kak Maz, my tailor cakap, "Eh, takdelah besar pun". Muahahahaha. But I won't tell the number. Yahoo!! dan suke jugak sebab baju raya dah berjaya ditempah! Jadilah akak melaram tahun ni!

We'll be going home (to our own house) this weekend. Sangat tak sabar but at the same time I'm a bit worried sebab tak sure how we are going to adapt with everything with Humaira around. Hopefully everything will turn out fine, InsyaAllah. Rasa macam sedih jugak nak balik sana sebab kalau kat rumah Mak ni, senang hati sikit kalau Humaira meragam, dia tau je nak pujuk cucu kesayangan dia tu. I'm pretty sure my mom will be a bit sad with us going back to Puchong sebab lepas ni, bila dia balik dari ofis petang-petang, dah tak dapatlah dia nak peluk ciom gomol cucu dia tu.

Reading Pero's comment in my earlier entry membuatkan saya tergelak besar!Anonymous
Pero said...

mizah!!!

aku mimpi baby ko semalam.aku mimpi aku ambik die dr faiz nak dokong.skali baby tu meronta-ronta then pelepek jatuh.baby pun nangis.ko pun marah faiz sbb bagi kat aku.ko ckp nanti aku dpt baby ko nak balas dendam.wahwahwah...

7/14/2009 8:37 AM

Ini membuatkan aku takut nak bagi kamu pegang baby aku! By the way, mimpi kamu memang lawak giler, aku terbayang-bayang muka ko sekarang ni ok!

Ok, till then, nak tidur dulu.

13 comments:

aien5283 said...

Comelnye Humaira.. let me know once kamu dh ready tuk terima visitor ye kakak. X saba mau gomol Humaira, hihi..

nuraisya said...

ouhhhh humaira so cute.. tak sabarnye nak jumpe humaira hujung weekends di manjung..

nak dokong humaira sahaja bole mama mizah??

cikcah nak gomoi gaks!

erinchunk said...

hello humaira,

can i call you aira :D so cuteeeeee!! saya suka pipi dia!! rsa nak gigit!!! xx

It's Me IsMahoneY said...

memang copy cat muka faiz sebijik!comel..selamat berpantang,nnti kalu senang aku join geng sedudun g lawat ko dan bb..see yaa

Shu said...

humaira mmg banyak muke faiz. tahniah mizah dah jadi mommy. happy for you.

kew_chop said...

wahhaha, memangla takleh lawan zayyan. dia 3kg pun dok dlm perut agi. takpe girl tak elok besar2 neh.. tersangatla cute maira jr neh.. geram geram..

dey said...

geram jugak tgk humaira ni!!!
pipi dia geram tau!!!
nk pjm sarung tangan humaira yg ader tulis bee tu ;P

Fathiyah said...

congrate mizah :)
comelnye humaira.putih.mcm kamu juga.hehehe

Melissa said...

Nampaknya semua orang panggil baby tu humaira. Ala..terbelit la lidahku nanti!

Anyway your baby is super cute!!!!!!!!!! Ni boleh jadik model ni :D

Pero said...

series 1st pic muka faiz kopipes.memang anak bapak la ni.ko x payah la smpi bubuh comment aku kat entry ko ni.aku mimpi je weh.baby humaiwa ko ni mmg cute.
sori mell aku menghormati ko.thats y aku join ko panggil baby ni humaiwa.cheers!

Anonymous said...

gotta agreed lah.
1st pic tu mmg sejibik muka faez! cute sgt pose humaira dlm picture last.
kakak, wikend nih insyaAllah saya pegi shah alam... awk dh bersedia menerima tetamu ka? alah, tak payah susah2. suruh faez order delivery jek. hehe. kidding! lemme know lah kalau awk dah ready.

boleh bwk present tuk humaira. saya ada 2 ni, awk nk dress ke awak nk bju yg biasa je tp kaler pink?





~coffeeaddicts~

aNa said...

mizah!!!
pe yg aku dpt dtect dr gmbr ni ialah..KUKU PANJANG bb humaira..
potongla..cian dia..
nnt scratch muka si cute ni..

dilanun said...

tenang je tgk baby humaira. Jgn ikut perangai mama yang mcm sailormoon tu.. haha~