Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Tuesday, June 30, 2009

My Tiny Baby

Ok, I'm actually waiting for my baby to wake up for her feeding time, so here goes another entry. :-)

Tak sabar nak tunggu Humaira besar sikit. She's soooo tiny - her birth weight is 2.55kgs btw - semua baju yg Mama beli dia belum boleh pakai. So, sekarang ni dia pakai 5-6 helai baju yang sama berulang for these few weeks (yang Nenek belikan lepas dia lahir haritu). Baju-baju pink & flowery yang comel-comel tu semua baby tak muat lagi nak pakai. Hopefully she can start wear those in a month time. Kesian baby.. Nasiblah encik husband selalu ingat-ingatkan masa pregnant dulu jangan beli baju newborn banyak-banyak sangat, sebab tak sure lagi baby besar mana.

Sleeping pose 'Sayalah Juara'
Pandai peluk bantal dah? Ni kerja my sister!

Humaira sangat suka tanggalkan mittens dia. Kuku dia dah panjang & I haven't trim it yet (jari sangat halus Mama takut nak potong). Lepas tu nanti bila Mama dia check mulalah ada 2-3 scratches kat pipi dia. :-(

Ok, she's crying now. Bye.

P.s: Ana, muka memang muka Papa dialah, part yang sama dengan Mama tu, kening yang ada tak ada (bak kata Umie). Hehehe. Trademark tu!

14 comments:

kew_chop said...

kalo takut nk potong kuku tu beli yg cam gunting tu. jgn risau, maira jr tak sakit pun time potong kuku tu. kesian kang pedih2 kulit die doh gasok2 ngan kuku. suke tgk jari jemarinye yg runcing tu. kalo zayyan gemok bulat jarinye. hihihi

Anonymous said...

ala..comeinye humaira. nanti cik cah nak cari baju kecil kecil untuk humaira jugaks.

suke bukak mittens? he he he. She look adorable la mama! geram geram!

dey said...

tdo bak juara eh..xpe da besar nnt jadi capt ruby gak.tihihihi

Shu said...

cutenyeeeeeeee! tahniah mizah n faiz. korang stay mana? leh kami visit bebila.

aNa said...

a'ah..tang kening trademark ko tu..
haha..neway, humaira comel..

aien5283 said...

mittens tuh besar kut. Mukhlis dulu pon sik tertanggal je. Penah terkena kt area mata smpi luka. Nanges hokay, huhu. Ibu Mukhlis pon ikut nanges, huhu. Jaga Humaira baek2 k. X saba mau jumpa.

Shouta M said...

apa yg berlaku april tahun depan utk shera???!! ahaa patutla aku terbau bau something dari kejauhan ni..cepat buka gossip cepattt!!!

babe encourage more and more feeding. kasi baby besar lagi ok!!

kisses for humairah

dilanun said...

Humaira serupa Faiz.
Humaira tak serupa Mizah.
Humaira comel.
Maka Faiz adalah?
Maka Mizah adalah?

huhuhu~~!!

Nur Hamizah said...

Mek - tulah aku ni penakut nak potong kuku anak sendiri.waah aku tak sabar nak tggu maira jr boolat skit mcm zayyan banyak baju yg aku beli die takleh pakai lagi ni!

Cik Cah - mama ni pun nak cari baju2 newborn yang size xxs utk humaira ade ke x agaknye ehehe.oh tapi u knowla her daddy mesti bising2 cakap jgn beli banyak2 baju skrg ni kecik sgt nnti kejap je boleh pakai. :-)

Yana Seri Balqis Qistina - insyaAllah amin yg penting kene masuk SSP dulu ok!

Shuhada - congrats shu on the arrival of Aqeel.nanti geng dengan humaira ye.kami stay di Bdr Bukit Puchong.nanti bile dah balik sane dan bile masing2 free bolehlah plan visiting each other ok?

:-)

Ana - thanks Na! tak lame lagi kamu pon akan dpt baby comel.insyaAllah muka cam bapaknye hehehe.

Ibu Mukhlis - tu yg paling keciklah kitorg jumpe.yg lain sume besar2.yg kecik ni pon boleh tertanggal.moga2 humaira cepat besar supaya Mama & Papa senang nak bawak keluar gi mana-mana.jeles ok tgk korang kuar shopping!

tak sabar jugak nak kenalkan Humaira pada Mukhlis.hehehe mak dia yg over!

Doc Shu - muahaha tahla shu mari kite dengar sendiri penjelasan dari shera.cube ko rujuk2 FB die mane tau ade clue? ;-)

baiklah doc,aku memang galak breastfeed ni.hopefully dia akan segera membesar dengan mendapat susu ibu ni.aku ade perkara2 nak mintak consultation dari kamu berkenaan dengan baby.nanti aku msg di FB.

Dilanun ibu Ucop - muahahahaha! humaira ade serupa aku ok tang kening tu wekkkss.sila kirim ciom pada yusuf rambut tegak tuuu!! simpankan tudung2 cantik la 2-3 helai utk aku weh!

shera said...

pls jgn menyebarkan gosip liar..xsesuai ok?

mizah darling apa aku pesan kat kamu aritu?

gigit karang!

take care darling!

p/s: shu, anda tidak ketinggalan

mim said...

mizah, congrats!!!
heppy sgt tgk ur life skang..
mudah2an izzah humaira jadi anak yg solehah & berguna pd kluarga, agama, bangsa & negara...insya-Allah...

Anonymous said...

cute sgt pose yg peluk bantal tu.
eh ehhh tak sabar plak nk jupa Izzah Humaira nih ;)

isk, Yusuf anak Dila tu pun tak pegi tengok lagi. aiiihhhh.






~coffeeaddicts~

fiza said...

izzah humaira sangat comel.... dh beso mesti lawo ni... semoga jadi anak yg baek ya baby... :)

Pero said...

mizah!!!

aku mimpi baby ko semalam.aku mimpi aku ambik die dr faiz nak dokong.skali baby tu meronta-ronta then pelepek jatuh.baby pun nangis.ko pun marah faiz sbb bagi kat aku.ko ckp nanti aku dpt baby ko nak balas dendam.wahwahwah...