Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Saturday, May 16, 2009

Preparations!

1) Our condo

The renovation is nearly completed. Really can't wait for everything to be finished, especially when its going to be JUNE in two weeks time! Saya beranak bulan Jun ni! Cepatlah semua siap, tak sabar nak masuk rumah macam-macam nak kene setelkan ni. The contractor had promised to finish everything in a month. Haritu encik husband sign quotation - 16 April. Patutnya harini, 16 May semua dah siap. Tapi, contractor mintak sampai Selasa ni nak buat final touch-up & bersihkan sisa-sisa/sampah-sampah kerja-kerja pertukangan/pengecatan semua tu. So, oklah - bagi can, asal semua elok & in perfect condition. Encik husband dah tak sabar nak basuh rumah ni. Saya pun tak sabar nak tengok encik husband basuh rumah. ;-) Saya jadi mandur je tau! Lagipun last week dah konfem furniture delivery will be on this coming Saturday. Tak sabarnya nak penuhkan rumah.. hehehe. Oh dan kami pun dah tempah langsir juga! Akan siap this coming Saturday jugak. Waahhh memang pengalaman berharga ok pergi tempah langsir sendiri, sampai 4 jam duduk membelek dan memahami & mempelajari konsep melangsirkan rumah dengan sales assistant kat situ.

These are the latest pics on our condo reno progress:-
Tak sabar nak memasak di dapur baru..hehe
Our dining area

2) Our Baby Girl!

This is the best preps of all. Dan harini Mama & Papa dah berjaya membeli hampir kesemua barang keperluan untuk Baby. Now the Baby (& Mama's) must-buy (at the moment) list turned into this:-
  1. Baby Cot - checked!
  2. Stroller - checked!
  3. Baby car seat
  4. Spectra 3 breast pump - to be bought online latest this Monday!
  5. Blankets, pillows, bolsters, mattress - checked!
  6. Bottles - checked!
  7. Bath tub - checked!
  8. and a few other little things
Ni semua tak masuk baju-bajuan Baby. Btw, to Auntie Shera - Mama ada beli tau baju-baju untuk Baby. Sapa kata Mama takde beli apa-apa barang untuk Baby before ni?
Auntie Shera, these are half of it. :-)

Actually, I have a wish list. Of which would definitely comes true ESPECIALLY with the kindest help from the dearly people as follows..hehehe. Maafkan saya kerana terlalu berterus terang. ;-)
  1. Cik Shera (eh dah kot?)
  2. Cik Athirah
  3. Puan Aisyah Fairuz
  4. Puan Anem
  5. Puan Kopi
  6. Mama Umie Hot
  7. Cik Bakal Puan Mira
  8. Cik Cousin Aisya
  9. Cik Cousin Hida
  10. Cik Erin + Cik Bakal Puan Fizz
  11. Cik MELL please!
Its not a very long wish list by the way, but for now, let me just reveal one of it..hehe.
  1. A playmat.
    * Picture courtesy of Google Images

I still couldn't confirmed which hospital I would go to deliver the baby. I have 2 options now, its either Hospital Putrajaya, or An-Nur Bangi. I've already registered at Putrajaya, and have just had my first checkup at 34 weeks! at An-Nur last week. They said that in order to deliver the baby there, I should have at least three checkups with the doctor starting from the 34 weeks. Met Dr. Khamsiah - a very nice & very informative lady doctor - and for the first time, I finally saw my daughter's face. Alhamdulillah, Dr Kham confirmed that our Baby Girl is in perfect condition. Air ketuban cukup, uri pun perfect. Baby pun dah berada di position terbaik sekarang. Alhamdulillah.. Habis check-up, masuk-masuk kereta, cepat-cepat call encik husband (I went alone that day), pastu terus nangis. Sebab rasa terharu sangat dapat tengok muka baby. Baby sangat comel macam Mama, and of course macam Papa jugak.

I'm going to spend my confinement period at my mom's house in Seremban. So, kalau-kalau rakan-rakan nak melawat, bolehlah datang ke Seremban ye, kalau tak sempat menjenguk di hospital. Kalau tiada kesempatan nak ke Seremban, bolehlah tunggu Mama & Baby balik ke Puchong dalam masa 2 bulan selepas delivery date.

Eh ok, will continue tomorrow ok darlings!

21 comments:

Anonymous said...

Mummy Mizah,

Wah dah tak sangka ur delivery date dah nak sampai. Tak sabar nak jumpe baby gurl kamu yang semestinya comel!

Wahh ade wishlist, nanti cik cah survey survey ye, btw, my bff baru bersalin kat hospital putrajaya.

Cik cah doakan mummy mizah and baby selamat bersalin. I wait for ur news!

kew_chop said...

amboi sakan shopping baju bb. memang tak tahan tgk baju bb girl kan. selalu jek plan nak beli sikit tapi bile sampai kedai plan entah kemana, baju cam satu kedai nk borong. hehehe..
btw, semoga semua selamat ek.

aien said...

Kakak, saye kn.. cume shopping baju baby jek. Baby cot, stroller, car seat seme nye org kasik. Besenye member2 share bli. Dh lepas pantang br shopping benda2 yg x dpt lg, hihi. Lg pon dlm pantang bkn nk gi mane2 pon.

Just buat wish list, mane tau ade ur frens akan share bli :-)

t_rexcic said...

mizah..aku pulak nak nanges bila kamu ckp nak nanges bile dpt tgk muka baby! huhuhu.. it must be a great experience being a mom. huhu..bile la mase aku nak sampai nie...

Btw, baby girl dalam perut.. auntie thirah tgh fikir nak belikan ape for u si syomell.. =)

Mizah, rindu ko lah!

Anonymous said...

mommy mizah,
reveal la lg wishlist awak.
jap lagi nk pegi cuci mata kat queensbay... boleh la tgk2 brg apa nk kasi kat baby awak.hehe







~coffeeaddicts~

Nur Hamizah said...

Cik Cah - a'ah kan tak sangka dah nak dekat sangat dah nak beranak! tak sabar tapi cuak jugak ni..hehehe. tak kisahlah bersalin kat mane pon kan cik cah, asal Baby selamat & sihat, itu yg penting. :-)

Mek Mur - iyeeee baju baby girl sangat cantik2 dan comel.rasa nak beli je gown2 & skirt yg lawa2 tu tapi bile pk2 balik lmbt lagi ni baby boleh pakai, at least bila dah 5-6 bulan.so tahan je diri ni.thanks mek, doakan semua ok ye!

Kak Aien - hihihi, ye ke?tapi xpelah sebab budget dah ada,Tok Abah baby dah bagi duit.tu yg beli je semua dulu tu.tapi car seat taknak beli lagi sbb cam baby kecik sangat kot nak duduk dalam car seat..ataupun mungkin ade orang nak hadiahkan nanti?? ;-) setakat ni dah cukup kot untuk menyambut kehadiran baby.mane2 tak cukup nanti masa pantang boleh suruh Papa dia belikan.

Athirahku - a'ah yang terharu gilerrrrr dpt tengok muke baby yg dah 8 bulan hidup dalam perut aku ni.memang dah meleleh2 dah air mata aku balik dr checkup haritu.nasib takde org lalu-lalang kat kereta sebelah menyebelah.malu sayeee.. ;-)

Athirah, aku merindui kamu jugak!!

erinchunk said...

woww!! mommyyy~~ we gonna add another june babes lah! wowww! <3

hehe..kalau all the people in the list share duit ramai2 beli hadiah tu boleh ke? :P

Nur Hamizah said...

Kak Kopi - sori saye tak menyempat nak update wishlist..ecehhh. tapi takpe, kamu kan ke queensbay every week, ye tak? ;-)

Erin - yup,another June babe! hahaha, tak aci share2 ok darling! :-p

shera said...

omg!

sunguuh byk bajuuuuuuuuuuuu ituuuuu..ahahahaha

take care babes!

p/s suh faiz sms aku tau???

pero said...

wah...aku tersenarai
macam top 11 most hot babes
dan aku adalah top 3
wa caya sama lu!!!

ok.hentikan merapik pero.
aku akan melawat mu di seremban nanti wahai hot mama mizah.insya-Allah....

p/s: ko kene praktis push mcm mell buat dolu2 time kat ssp.

to mell: ko ingat lagi kan.jgn nak buat2 lupa plak.

Girl Behind A Shadow said...

Hi MummY Mizah, nnt Auntie Hida belikan hadiah yg cute2 la. Mesti Baby Girl suka kan?

Aku doakan semoga selamat semuanya. Kau take care Mizah, nnt sms je bile2 Baby Girl dah tgk dunia ;)

Hot Mummiecharm said...

Mama Mizah~!waa....besnye mesti scan 4d tue eh??mesti amazed sgt2 kan..weehuuu..nak beranak dah ko!(takutnye)hehe..btw alhamdulillah rezeki mencurah2..taksaba nak tgk ko masuk umah baru!mine baru nak masuk 5 months..perut baru nak bulat sket..hehe

Nur Hamizah said...

Shera - tapi aku rasa macam nak lagilah baju-baju baby yg cute2 dress ke? boleh ke? hehehe..

ye nanti aku buat list name bagi kat faiz suh die sms sume kawan2 aku once baby aku selamat keluar ok! dun wori babe.. ;-)

Pero - hahahaha. yelah aku lom prektis push2 meneran lagi. nanti dah cukup 9 bulan aku stat prektis. ko dtg rumah jgn lupe bawak hadiah baby ok? hehehehe.

Hida - thanks cik dua pupu! doakan aku tak cuak2 sangat jugak.yeeee,Baby Girl nak hadiah cute2 dari auntie Hida. :-)

Hot Yummiecharm - wehhhh jangan pakai jeans ketat2 lagi.ko dah patut stat pakai maternity jeans yg longgar2 dan baju besar2 ok dan baju yg tak menunjukkan bentuk badan :-p tak lame lagi bolehla tau baby girl ke boy tu.dah konfem jgn lupe inform aku bebe! Alhamdulillah rezeki baby Izzah Humaira semua ni.

AwekMejaSebelah said...

bebeehh!lagik beberape bulan ko akan jd puchongians!tp x besnye duk puchong asyik kuar masuk tolll je.aku nak singgah umah sekejap pun pegi balik dah 4.40!meongs pun maybe nak jd puchongians.die tgh survey2 umoh lg.

mu due ni awl ke middle ke ujung jun??aku bg adiah hok comel2 je eh.kalo aku kene pindah poli nilai aku kene pindah umoh lg ni ;)

Unknown said...

An-Nur Bangi, An-Nur Bangi
go for An-Nur Bangi..

sy pun x tau nape suh An-Nur Bangi, tp kebanyakkan member kat opis ni deliver kat situ..

mummy mizah, all the best k.. :D

the girl who hates strawberries said...

cant wait to see your baby ^^

Nur Hamizah said...

Madam Surayatul Nabila - aku akan pindah dalam 2-3 weeks ni bebeh.semalam furniture dah masuk dah penoh dh rumah.wah meong juga mahu cari umah di puchong? suraya ko dah berjaya transfer ke poli nilai ker?

wehhhh ko jugak WAJIBUN untuk bagi hadiah baby k! aku due ujung june maybe 25/26th june.masukkan dalam kalendar kt opis ko!

Aida - thanks budak kicik! insyaAllah kite tunggu smpi tibe masanya kat mane baby aku nak kuar.hehehe.

Didie - wish me luck dear! ;-)

Unknown said...

Akak aku hari tu pun delivered kat An-Nur Bangi tu..tp kat mane2 pun ok je janji ko mmg wat checkup kat ctu. senang sket nanti(eceehh mcm dah branak je ckp)...huhuhu

-ecah achim

syaz said...

kakakkkkk can i hav ur hp nmber plezzz....nk sgt2 melawat u nnti ble baby cumelll da lahir ..huhuhu tcare sisss

AwekMejaSebelah said...

err..for me to know for u to guess!hahak!si choki akan kurrusss mengemas rumah sorang2!sile hire org indon utk basuh2 ye.kitorang dulu kunun2 nak buat seme.last2 pengsan!kalo nak number aku ade ;)
kalo ko deliver end of june setakat ni aku free lagik.insya allah aku dtg naa =)

Nur Hamizah said...

Ecah Achimku - eceh macam dah beranak je jugak aku nak ckp. ala ko berpengalaman dr segi kakak-kakak ko so aku akan terima nasihat itu. ecewaahhh.insyaAllah nnti kite tengok di mana baby gril ni berhasrat nak keluar.hehhe.

syaz darling - mesti datang tau! :-) nanti i msg kat fb. ke rasanye ade update phone num kat fb tu? cube check k yang.

Surayatul Nabila - suuuuuuueeeeee ko wajibul datang tengok aku! dush kalau balik tampin aku kat seremban ko kene dtg rumah aku k.aku bagi aura baby kat ko nanti heheh.wahhh series beb ingat aprtment senang je nak basuh rupenye same penat je macam basuh rumah double story ok! chokie la eksyen awal2 kata ala rumah tak besar mana pon dia sorg boleh basuh.last2, pengsan & keletihan!

nanti kalau perlu aku mintak no dr ko k.