Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Monday, May 25, 2009

My 9th Month Entry

Wahhh I took so loonggg to update! :-) Much things happened since last week. Yang penting, pertama-tamanya saya masih selamat di sini dengan perut yang besar ni. My latest pic?
This was at the office last Friday, we celebrated Aza's birthday (thats why the KFC Barrel). And proud to tell you guys I'm officially 62kgs! Hehehe! I'm pretty sure Baby Girl has gained weight a lot too (harap-harap sangat!) tapi kalau boleh taknak lebih 3kgs! :-) I'll go for my 36th week check-up at An-Nur this coming Thursday. Doa-doakan semua ok yek! Because all I can say now, I've started getting more intense Braxton Hicks contraction since last week. Serious risau giler especially when I heard story from my cousin, Amal who gave birth to her baby girl two weeks in advance! Dan boleh tak, dia tak sedar pun dia dah contraction every ten minutes (she was at An-Nur, seeing the doctor for her 38th week check-up) until the doctor told her so! Dan dia dah dilate 3cm!! Dia cakap tak rasa sakit pun cuma rasa perut keras macam biasa & baby aktif menendang, which felt exactly macam Braxton Hicks yg biasa saya rasakan sekarang ni! Doctor terus tahan di ward, and just four hours later, Puteri is born! A few friends, Mira & Sher! pun ada cakap pasal kawan-kawan yang terdeliver awal. Saya sangat cuak! I keep telling Baby Girl to give Papa & Mama at least another two weeks for both of us to get ourselves ready with everything.. :-) Dua minggu awal takpelah ye, Sayang Mama..

Dan malam tadi jugak, immediately saya packing up my hospital bag! :-D Luckily I washed all the baby clothes & towels & blankets & every little thing else on Saturday. Oh satu lagi tertinggal nak basuh - napkin baby.
My hospital bag is ready!
Bag Mama besar sangat, so Baby share bag dengan Mama jelah ye.

Kawan-kawan tersayang, tolong doakan agar sahabatmu yang comel & sarat ini dipermudahkan segalanya dari awal hingga akhir ye. InsyaAllah.. Amin :-) I can't wait to give birth to our princess tapi macam biasalah, perasaan takut tu masih menyelubungi diri ini.

Our new place called HOME - Moving In : Part I

Last Saturday, most of the furnitures we bought were delivered to our condo. Sofa + dining set + wardrobes for two rooms = rumah dah penuh! My parents + brothers came by to help with the cleaning ups.
Rumah sebaik sahaja usai dibasuh oleh Encik Husband
Sesudah furniture baru masuk. Encik Husband sibuk membalut marble table dia sebab contractor nak touch up sikit lagi di sini & sana.

This weekend, kami plan nak habiskan bawa furniture rumah sekarang yang nak dibawa ke rumah baru. Oh plus the new tv & fridge! Encik Husband kata kalau semua ok bolehlah start tidur rumah baru next week. Kenduri rumah insyaAllah nak buat lepas Baby Girl lahir & Mama habis pantang. 2-3 hari ni kenalah start baca Yasin & mengaji di rumah baru.

Ok? Korang, seriusssssssssss saya sangat cuak sekarang! Doakan Mizah & Baby Girl ye..

Till then. If time permits. Dan jika saya belum bersalin lagi. InsyaAllah.

21 comments:

MsLela said...

mama mizah... kite doakan semua selamat k...

the new house looks nice...alamak..apasal mcm sama aje furniture rumah kita nih. cavenzi mari ka?

erinchunk said...

i will pray for you!!goshhh!!saya sangat nervous lah kak mizz!!!

btw,itu couch sangat cool design dia!nanti saya datang melawat,k.insyaAllah.u take care mama!

masa nak bersalin nanti,ingat tau..jangan jerit kuat2..banyakkan selawat and zikir pada Allah.insyaAllah it will run smoothly :) xx

shera said...

OMG!

i'm soooooooooooo jelous of u! sofa cantik!

rumah cantik..

apa lagi?

ahahaha

mama mizah pon cantiks..

shootss 62 kg? mcm 50 kg jek..hehehe..

cant wait to see u darling!

and happy to see ur beg hospital :p

Anonymous said...

kak hamizah,
saya pulak nervous ni.
goodluck!
jgn takot2 sgt... bykkn zikir dan bacalah doa2 yg patut :)
insyaAllah, segalanya dipermudahkan oleh Nya.






~coffeeaddicts~

Shu said...

banyaknye barang? hehe. AnNur kena bawak barang2 semua tu ke? toiletries semau tu?? Kat pusrawi shu nih bawak tooiletris mommy n baju utk keluar hospital je. Barang2 baby semua depa sedia. cuba check balik dgn annur.

kew_chop said...

InsyaAllah semua selamat..

aien said...

Bez nye ade umah sdiri. Jeles2!!

Kakak, saye sentiase doakn both of ya selamat sentiasa. Saya tau cane sakitnye bersalin. Be strong k !!

dey said...

mizah aku ingat ko da deliver...huhuhu buat cuak aku jer!!! gimme ur no @ my 012..
aku doakan semuanyer berjalan lancar dengan teknik sekali teran shj..muax muax
take care

Dina said...

Baby gurl!

Kuar dari perut Mama 1 Jun ni eh!
Heeee he he he!

Boley kite celebrate birthday same!
:P

Unknown said...

Mummy mijah, jgn lupe wat house warming tau, :D

sy jgn dilupekan, walaupun sy ni masih dlm golongan org2 yg belum kawen, hehehee... :P

athirah said...

Hamizah darling!! doa banyak2 ok.. inshaAllah dipermudahkan..aminn...

InshaAllah I'll see u after bersalin.. info me any latest news ye?

Sayang ko!

Hot Mommy Umecharm said...

I'm about to BUZZ u ni,tapi tgerak nak baca blog mu mana tau ada entry baru.Wahahha..mizah..u prepared well la nak lahirkan Izzah Humaira ni..bes nee

Today, I'm officially 5 months!ahaha..muke, lengan, betis, peha sume still slim cam dulu cume perut da bulat sket,mmg tak pki jeans da..sume sua preggy tajaan jasko yea..ahaks!

Mizah!Good luck!Aku doakan sumenye selamat ye..eww..(takutnye)hihihi

Nur Hamizah said...

MsLela - Thanks for the prayers. :-) Amin..

hihihi..a'ah ini furniture cavenzi marila ni.

Chunkie - thank u yang! waaaahh saye lagi sangat nervous okayyy! ye insyaAllah moga-moga semuanya dipermudahkan oleh Nya. Amin. :-)

Sheraku - hihihi..relief tak i finally packed my beg hospital? ;-) hellooo shera aku taula skrg kamu berbelas kg lebih ringan dari akuuuuuuu!! adekah aku masih kelihatan seperti 50kgs? hihihi.

Kak Kopi - janganlah nerbesss yang! saye lagi berjuta kali nerbes jadinyeeee ni..thanks for the wishes & prayers.nanti baby dah kuar, bile turun KL ajak encik hasben visit kitorang k? :-)

Pn Shu - hihi..ye ke pusrawi sediakan semua tu? takpelah ni kita first time prepare beg hospital so mcm semua benda nak bawak. ;-) itu toiletries mommy share dgn baby.

Mek Mur - insyaAllah, Amin...

Kak Aien - ala takde ape nak jeles.rumah biase jek ni. :-) waaa cuaknyeeee jadi bila kamu ckp camtu!! moga-moga semuanya dipermudahkan, Amin.

pray for me k!

Pn Dey - aku bersalin jek ko bolehlah turun dari kapal k! sila visit aku bila pulang ke semenanjung.keep on praying for me babe!! muaaaxxx xox

Auntie Dina - alamakkk 1st June is this coming Monday tau, Auntie. awalnyeeeeeeeeee Mama baby lom ready lagi. Mama kate nak try bersalin same besday dengan Mama, 23rd June. :-) Cik Aida - housewarming insyaAllah pas bersalin nanti.skrg tak sempat takut terbersalin mase buat housewarming lak. dun wori aku tak luperkan koranglaaaaa semuanye sentiasa dalam hatiku!!

Cik Thirahku - insyaAllahhh, yeee yang doakan aku semua ok tau!!! nanti aku suh cik paiz inform semua kawan-kawan aku. dtg visit tau!! Sayang ko jugak!!! :-*

Hot Mommy Umecharm - hihihi,mie ni adelah last minute preparation tau dak! thanks for the wish & prayers! esok kite sambung chat lagi..

congrats on yr 5mths pregnancy.. :-D hahaha aku nye suar pon semua tajaan jasko ok bebe! sila bersedia untuk bontot kamu tidak memuati jeans levis yg baru dibeli semasa slim dulu muahahahahahahah! sila bersedia untuk bertukar size dr XS ke M!!!

It's Me IsMahoneY said...

selamat meneran makcik..semoga both ibu dan anak selamat.nnti update la kalu ada kenduri..makan makan.hehehe.

Aien said...

Jgn lupa roger ble dh deliver k. Semoga semenye selamat & dipermudahkn. Amin..

Shouta M said...

sending prayers from dubs!! all the best mizah, byk2 selawat and wirid supaya dipermudahkan..dah deliver bgtau ye!!!

rumah kamu sgt cun! love it..aku balik nnti kamu anjurkan potluck lg bleh? i missed the last one at your old place!

nnti aku mintak izakusha passkan present baby kau ye, dia busy sgt x smpt nak kasi. aku tinggalkan kat dia end of march haritu dah..

Anonymous said...

salam mizah

tak sangkanya ko dah nak deliver.. =D rasa cam baru je dengar ko pregnant.. hihiii.. anyway, semoga semuanya selamat.. jarang la ko dpt hangout pasni sebab bukan senang nak bawak baby jalan2.. selamat menghias rumah gak ek.. =P insyaAllah, bila ada kesempatan aku visit ko and baby.. kalau ada budak ssp nak organize lagi bagus.. bleh jadik gathering terus.. =D

_fadilahhani_

erunCute said...

mummy mizah...pn sri erun here...moga sume ok ehk dear...selamat sumenya...kamu n baby sume sihat...ok...nti leh ar raye umah br kamu...huhuhuuh:p

riqzmie said...

hi,can we exchange our banner,if u dont have banner i still canpost yur link,please let me know after it done,thank

farahazmin said...

mizah... nk dkt dh nk jadi mommy ek... jom p blog aku sume psl bb aku.. hehhe... semoga slmt sumenyer...

http://farahazmin.blogspot.com

Anonymous said...

mama mizah..

kite baru je dengar kak azreen dah bersalain. kite tak sabar nak tunggu kamu pulak. bole tengok ashraf dan baby girl kamu ;))

kite doakan semua ok dan selamat. ;)