Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Thursday, December 25, 2008

An entry on the chrismast hols

Tatong's wedding is today but I didnt go. She may not read my blog but I'm wishing her (di angin bayu) a wonderful & blessful marriage, InsyaAllah.

I 've sent about a hundred wedding & honeymoon photos to be printed last weekend since we received a lot of albums as gift during our wedding months ago. I've put the wedding photos in this album which is my most favourite wedding album of all, given by cik Nadiya my ex-roommate yang paling comel dalam dunia.

Kata-kata ucapan yang sangat menusuk kalbu

Gambar-gambar honeymoon je belum sempat-sempat nak letak dalam album. Oh ok so tomorrow, encik husband & I will be going to Kuala Terengganu for 1)our second honeymoon & 2) to attend Fitri's weddding & if possible, Ana's wedding at her husband's side too & of course 3) to borong kaftan & keropok lekor.

These are a few pictures of the hipposfeeding-seeing session with my brothers last weekend.
Sedang mengintip badak-badak mandi
Percubaan memanggil badak-badak naik ke darat
Two young men who were so gembira to watch hippos being fedBergambar (agak jauh) di depan badak yang sedang mengunyah betik

Have a few tags to be done. I remember that I still owe cik Ali, Kak Kopi & cik Aila one tag each. So, let me start with the latest tag by Aunty Lela.

Tag ini bertajuk 16 Perkara Rawak :

Syarat dan peraturan:

1. Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara paling rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh ataupun hala tuju hidup anda.
2. Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. Sila tanda manusia yang telah menanda anda di peringkat awal.
4. Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

***
  1. Saya sudah berkahwin dengan lelaki pujaan hati saya selama 6 bulan.
  2. Saya berkahwin dalam bulan Jun.
  3. Saya bakal melahirkan bayi saya, insyaAllah di dalam bulan Jun juga.
  4. Pagi tadi, saya ingin bersarapan roti sardin di restoran mamak pilihan saya tetapi tidak berpeluang kerana terlalu ramai pelanggan di situ.
  5. Saya dan suami telah keluar ke Jusco yang terdekat dengan rumah kami selepas selesai bersarapan.
  6. Suami saya telah berjaya membeli sepasang kaca mata hitam aviator yang agak mahal.
  7. Beliau kelihatan seperti seorang mafia (pada pandangan saya) bila memakainya.
  8. Saya juga tidak mahu ketinggalan dan saya juga telah berjaya mendapatkan sepasang kaca mata hitam tetapi yang murah di Vincci.
  9. Saya & suami saya sedang melayari internet di rumah mertua saya dan kami masing-masing sedang membuka Facebook.
  10. Jumlah rakan suami saya di Facebook telah menyamai jumlah rakan saya walaupun beliau baru juga menyertai komuniti Facebook itu.
  11. Saya berterima kasih kepada suami saya kerana menghadiahkan laptop beliau kepada saya kerana beliau ada laptop baru yang lebih canggih.
  12. Suami saya sedang bengang kerana gaji beliau masih belum masuk lagi setelah memeriksa akaun Maybank2U beliau.
  13. Saya akan bercuti sehingga hari Isnin ini.
  14. Saya sedang kelaparan ketika ini. Walaupun saya baru saja makan tengahari pada jam 2 ptg tadi.
  15. Saya pasti suami saya juga sedang kelaparan kerana beliau tidak makan tengahari tadi, cuma minum teh ais sahaja.
  16. Dan saya mahu mengajak suami saya pergi makan sekarang juga.
Di sini, saya Mama Mizah/Mummy Mijah ingin tag insan-insan seperti yang tersenarai di bawah :
  1. Aunty Athirah
  2. Aunty Aida Ngadiso
  3. Aunty Asnaida
  4. Aunty Aliza
  5. Aunty Anem
  6. Aunty Hida
  7. Aunty Erin
  8. Aunty Fathiyah
  9. hingga 16. dan semua aunty-aunty/uncle-uncle yang merupakan rakan kepada Mama Mizah.
Ok, I'm off to eat. Till I come back from Terengganu. :-)

9 comments:

shera said...

Jumlah rakan suami saya di Facebook telah menyamai jumlah rakan saya walaupun beliau baru juga menyertai komuniti Facebook itu.


ni lawak boleh? hahaha.

btw, baru nak hangin..awat kamu tak tag aku..sekali terigt..aku bukan bloggers..ahahaha

P/s gmbr kamu dgn badak sgt jelas kamu x suka dia..ahahaha

Anonymous said...

wow! tengok hyppo ..beshnye... aku windu same kucing kamu si gemuk yg white color itu la!!

mummy mizah sudah tag saye ni..aiseh..ade a few tag nie...

Mizah! Take care ok??

shera said...

aku rs aku dah comment...ke kamu yg lom approve lagi ni??? grrrrr

Nur Hamizah said...

shera! aku baru approve dong kan baru balik hanimuning ni. hahahaha aku sukela badak tu.

nak aku tag kamu ke? bukak blog barulah tapi kasi private! ;-)

athirah! aku pun rindu kuceng aku jugak.. :-( nasiblah walaupun aku dah takde kat rumah seremban dia still ingat aku. thanks thir, doakan aku sihat je k!

kejora said...

mummy mizah...selamat tahun baru! kat mane skodeng hyppo neh?terase nak bwk niece & nephewsku...

Nur Hamizah said...

cik ali, happy new year to u too! ohh tu kat paya indah wetlands, dekat2 dengkil.tapi xde byk binatang sgt pon. tp nak jalan2 je best lah.oh ade tasik buaya jugak.haritu aku nmpk buaya sedang berenang.memang seswai sgt nak bwk budak2 kecik especially tgk hippo makan.sure dorang suke giler.aku yg dah tua bangka ni pun escited giler tgk hippo yg besaaaaaaaaaaaaarrr tu. hehe.

erinchunk said...

hehee aunty eyin btw ;p

mummy mizah sihat ke??sudah lama tidak membelog since krismas.saya harap mummy mizah sihat :D terima kasih kerana mengetag saya.akan saya laksanakan kelak.

selamat tahun baru :)

Girl Behind A Shadow said...

Selamat Tahun Baru Mummy Mizah, nanti ada kelapangan auntie Hida buat ek tag tu..

Anonymous said...

Alamak, sy kena tag, aduhhh...

nanti ye sy buat, baru je dpt connection kat umah, hehehee, :D