Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Sunday, November 30, 2008

The Baby & Weddings

How's weekend everyone?

We went for another ultrasound scan this morning. And this time, we can see our baby's heart beat! Alhamdulillah, Mr Tiny (qouting Erin) is healthy & fine. I just need more rest and not to stress out especially now when husband has started working on shift, I do feel a bit uncomfortable sleeping alone. I have spent the nights at my in-law's since yesterday - husband on night shift yesterday & today. Kesian dia.. first time night shift malam tadi, balik rumah siang tadi tidor je sebab letih sangat, tapi tak lama pun - tengahari the two babies dah lapar, so kenalah bangun beli lunch. Sorry sayang, esok tidor puas-puas ye baby tak kacau. :-)

I received a few wedding invitations in December. SSPians who will be tying the knot - Fadilah, Eliza, Dilarip & Tatong; received an sms from her just now asking for my address. I'm going to Fadilah's insyaAllah, dah janji dengan Shera. But I'll be going alone coz encik husband is working that day (checking his shift schedule). And takde baju sebab kain semua dah ketat kat pinggang! Eliza's most probably tak dapat nak attend, jadi akan berkirim salam dengan Shera. Tatong pun unfortunately tak dapat attend jugak sebab on the Christmas Day, we're going to Kuala Terengganu for wedding geng UTM encik husband, Fitri on the 28th. Of which again, unluckily falls on the same day of Dilarip's wedding, right? Bestnya dah lama tak jalan jauh! Oh and one more wedding in Shah Alam, encik husband's friend- Nafis. Ada lagi wedding member-member UTM yang lain : Ana!!! & Chem. Wah banyaknyaaaa wedding bulan ni, so nanti korang semua ni pregnant sekali tau, senang! :-)

Encik husband has a new hairdo! Sikit lagi je nak botak, but I like it very much! It was my suggestion btw, sebab rambut dia cepat sangat panjang. I'll put up his pic tomorrow.. I think the last time he had such haircut was during our uni years. Ada one time masa dia jemput nak keluar dating tu, terkejut giler tengok kepala dah botak. Luv it luv it luv it sayang!

To Athirah - rindu jugakkkk nak sleepover macam dulu, borak-borak sampai tertidur. Rindu gilerrrrrrr buat ape-ape jelah dengan kamu semua! Love you!

P.s: Really can't wait for the coming weekend!

11 comments:

Anonymous said...

yey...dh leh dengar heart beat baby kamu ya... hehehe... cutenya

kew_chop said...

dah nampak heart beat baby ek. mesti excited sgt kan. aku pun sama walaupun dah masuk anak 2nd.

shera said...

cik kak syg oi...

mak aku kata org pregnant early stage ni..xleh jalan jauh sana sini...esp dlm kete bagai..

kamu biar betul nak g tganu ni kak???

p/s: x dpt invitation dilarip and tatong pun :(

Nur Hamizah said...

fiza - ye.. :-) Alhamdulillah..

mek mur - a'ah mek.excited dan rasa lega skit sebab tau baby sihat dan ok.jaga diri+baby+maira elok2 tau!

shera- insyaAllah jangan risau2 sangat cik adik oi.saya akan jaga diri baik2. :-) aku pun lom dapat kad dilarip, anem btau kat email kan.ala kalau dah nama SSPians tu,dpt kad ke xdapat kad ke,ada lah jemputannya tu.

Melissa said...

byknyer org nak kawin..tetiba tension.

dah aku nak pegi beli kasut!

*tetiba meroyan*

Nur Hamizah said...

hahahahaha.. alasan meroyan yg tak boleh diterima!!!

Anonymous said...

yes..jgn bergerak banyak sgt puan mizah..my sis baru je kena pg urut sebab terasa macam baby dlm perut dia jatuh sket..(baru 2 bulan+)
And kitorg detect jadi macamtu sebab every weekend aku ajak dia p jalan2 sana sini..terlalu aktif mcm org tak pregnant. ahahhahahha

take care dear!

huuuhu..mmg rindu dgn semua!!!

Nur Hamizah said...

oh ye ke thir? kakak kamu kena urut? waah kamulah ni yg bawak dia gi jalan2 jek..hehehe.emm takut gak ni.tapi kan aku jarang2 lah jalan2 ni.nilah skali nk jalan over sikit.slalu wiken dok umah jek,kalau kuar pon gi makan / beli barang2 dapur.insyaAllah doakan semua ok je tau.

u take care too! mwaaahhhhhhh!

Shouta M said...

byk nye wedding!! aku asyik miss je ni.. isk isk isk..nnti kirim salam kat mana2 yg kau pegi ye mizah..

as for the pregnancy, hope sumenye ok..aku cadangkan kau stay active in terms of berjalan kaki/brisk walk as exercise. im not an expert in this (aku in training nak jadi expert tapi just after bayi dah keluar dr perut mummy la, dlm kandungan bidang org lain hehe), tp ive seen cases kawan2 yg cergas time mengandung (berpada2 la, u know ur body well) then time bersalin sgt mudah sbb sgt aktif exercise/byk jalan kaki..

good luck mizah..tk good care..

Anonymous said...

huhuhuhu...datin miza...kamu jln jauh2 take care ehk...

Nur Hamizah said...

Doc Shu - thanks for the advice! ye aku akan menuruti segala cadangan kamu.so kalau husband aku pi jogging aku bolehlah ikut ek? tapi aku brisk walk jela.

insyaAllah,aku akan sampaikan salam dari Dublin pada kawan-kawan yg nak kahwin tu.

love you Shu & take care too!

puan sri misi erun - ye yang, kamu jgnlah risau2.insyaAllah saya akan jaga diri baik2. :-)