Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Wednesday, April 15, 2009

Happy day!

Alhamdulillah.. The husband & I are very happy & excited today! This morning, we went to the developer office with my parents in-law to collect our condo keys - without having to pay the late interest first! ;-) We were told by them yesterday that our case will be brought to the Board meeting for further deliberation. Hmm.. many thanks to Abah Najib! Kalau tak Abah mintak tolong kawan dia, sure takkan boleh dapat kunci rumah harini selagi tak bayar interest charge & sure dah melayang beberapa ribu RM bayar interest je kan? Hopefully dapat waiver or at least diskaun la kan, bila dah masuk Board meeting ni. So, tadi dah terus engaged contractor untuk renovation & wiring semua. Half of the day dok di rumah baru, gi tengok-tengok rumah-rumah yg contractor tu tengah buat untuk cari idea for kitchen cabinet & etc. Dan akhirnya, dah dapatlah satu design yang sangat cantik & memuaskan. Overall budget for the renovation & wiring & buying of electrical appliances is nearly 20K. Alhamdulillah rezeki baby Izzah Humaira ni semuanya dipermudahkan untuk family kami.

Baby pun asek tendang-tendang & buat akrobatik non-stop dalam perut Mama sepanjang Mama discuss dengan Papa & Tok Abah & Tok Mama masa kat rumah baru tadi. Dia pun excited jugak nak pindah rumah baru, kan Baby? :-) Estimated time untuk semua renovation siap = 1 month. Next week contractor dah boleh start kerja. Tak sabarrrrrrr sangat nak masuk rumah baru!! Yeah!!

Ok, this is Mama Mizah latest pic at 30 weeks.
Shera, cantik tak baju sayeeee?? Pembetulan, I'm still below 60 kgs. Hehehe. Tapi tak taulah kalau penimbang berat di rumah ni tak betul ke kan. Tapi rasenye betul. :-)

Ok, Surayatul saye dah update. Puas hati x?

Ok, till then.

10 comments:

Melissa said...

gila tak aci still below 60kgs eventhough dah 7 bulan pregnant.

i bet when it's my time ill be like 100kgs!!!!

anyway post la gambar rumah baru. nak tgk!!

shera said...

OMG

patutlah bila aku pakai baju ni org kata mcm pregnant lady!

grrrrrrrrrrr

u look beautiful...as always!

aien said...

bez nye ade umah sendiri, huhu..

kew_chop said...

hehehe, bb nama humaira gak ke. comey kan nama tu. bestnye, kang kalo jumpe kite panggil maira, dua2 dtg terkedek2. cepatnye, dah tak lame dah kamu nk jumpe bb. comey sgt mak buyung ini..

AwekMejaSebelah said...

oit mak mah mijah.mu dah bulat!another 2 months sure kembang lagi ni =p

Anonymous said...

wheeeee...saya pun excited juga niii! heheee...
cptlah dpt duduk sama2 so that boleh planning nk bli rumah kat mana... aiihh saya pun tak sabar nk duduk rumah sendiri juga ada baby! :P





~coffeeaddicts~

Nur Hamizah said...

Mell - hellooooooooo jgn perasan gemok ok ngade! ;-) dun wori Mell, aku rs time ko preggie nnti pon lebih kurang aku jek. or lighter. hehe.sabarlah babe,kasi la kabinet siap sume furniture dah masuk barulah aku post gambar rumah baru. :-)

Shera - hehe,ni sorg lagi nak perasan gemoookkk.sher buat keje jgn stress2 sangat. jgn lupe email aku!!!

thanks for the compliment sayang! ;-)

Mama Mukhlis - insyaAllah tak lame lagi nanti rezeki kamu lak kak.kasi Mukhlis besar skit dulu ye..

Mama Humaira @ Japan - a'ah mek,dok belek2 buku nama-nama dalam Islam tu,berkenan lak nama Humaira. Izzah tu pun baru kitorang perasan ade gabungan nama aku + husband - Iz=FaIZ, Zah=HamiZAH.tak lame lagi dah kan?mase awal2 dulu rasa lame sangat perot nak besar. sekarang ni aku dah semput2 dah.kaki pun dah bengkak air.aku tak sabar dah tapi cuak2 gak ni!

Madam Surayatul - a'aahhhhhh aku rasa ade potensi untuk mengembang dengan lebih jayanya ni.tapi hrp2 takdelah lebih 65kgs.dah berat dah nak membawa badan ni bebeh!

Kak Kopi - insyaAllah cepat2lah kamu berdua dok same-same. dan adekah kamu ade berita gembira seperti yg sedang saya pikirkan ni,kak kopi? ;-) hehehehehe......

Hot Mommy yang masih ramping said...

wehuuu..boolat lah mijah~!!!heheh...eh eh aku pon cam nak letak nama umaira kalo bby gal..aceh bocor rasie lak..aa besnye da beli umah..yeahhhh

Nur Hamizah said...

Hot Mommy yang masih ramping aka Ummul Khairi Fatimah Md Aros - hehehehehe. alamak boolat sangat ke ni? perot aku je kot.boleh2 letaklah name Humaira jugak.dh dekat same dengan name emaknyeee. ;-) Alhamdulillah ade rezeki kan.ko cepat2lah beli rumah yg ko citer haritu.skrg mase yg terbaik untuk beli rumah tau!!

Chico said...

eeei Mizah,lamenye aku tak jupe ko sampai tgk2 perut ko dah 10 inci ke depan dah..hehe.

Nanti dah bersalin jangan lupa upload gambar selepas besalin dan baby lepas sesasst kelahiran..