Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Monday, April 27, 2009

The 32 weeks' entry

Ok. As usual, I was not in the mood & too tired and exhausted after work to update in the whole last week. Sorry guys, harap memahami keadaan ibu yang sarat mengandung ni.

And so, last Thursday, we went over to our condo to check on the renovation progress. Waahh so far so good! The contractor has completed the electrical wiring work & installed the balcony's and front door grills. :-) Oh they had done the ceiling medallion for the fans too.
All unit should have same grill design - as instructed by the Developer
On Saturday, encik husband & I went back to my kampung to visit my grandmother. The last time I saw my nenek was during Hari Raya last year.. Nenek pun cakap, "Korang ni balik jumpa nenek sekali setahun je". Mak & Abah just arrived shortly before us. And I met my littlest cousin, Arisya! Masa raya haritu die kecik sangat, asek nangis-nangis je. Sekarang dah besar dah! Rindu dah kat Arisya! :-( Tak sabar sangat nak dukung Baby Girl bila tengok Arisya ni..
Papa ni macam dukung anak je kan? Baby Girl, bila baby dah lahir nanti, kita main dengan Auntie Arisya yek.. Tak lama lagi musim buah - ada rambutan & durian. Nak ajak encik husband balik kampung. Pregnant lady boleh makan durian tak? Saya teringin nak makan durian ni!

I did surveyed a few brands of water heater & especially fridges! Semalam tengok di Jusco, macam berkenan either LG or Toshiba, sebab space besar! And yes Suraya you're very right, hehehe.. Panasonic tak best sebab yg aku survey for 290L, space sangat limited & ye jugak, Panasonic freezer kat bawah, leceh! Mak mertua aku pakai Panasonic fridge tapi besar giler punyelah, space banyak tapi susah nak membongkok amik barang-barang. Mak aku kat rumah pakai LG, rasanya paling OKlah. So either LG or Toshiba. Nisa, nak tunggu staff purchase sales bulan June macam lambat sangat. Kamu takde staff discount ke kalau beli sekarang? Hehehe.. Ataupun, aku beli jelah dulu fridge, mane tau bulan June nanti ada duit lebih boleh beli LCD TV lak. Plasma belum cukup mampu lagi kot? ;-) Oh ye, LCD TV which brand is OK? Tengok Samsung kat rumah mak macam tak cantik sangat gambarnya.

Mama Yusuf Rayyan @ Dilanun dah pun pulang bekerja semula bermula Khamis last week. And another colleague, Kak Zah pun dah selamat melahirkan baby dia Sabtu lepas. Sekarang, tinggal saya sorang je yang masih membuyung in the Department. I am in my 32nd week = 8 months now. Genap 2 bulan je lagi nak bersalin. Baby Girl pun dah makin aktif & lasak sangat sangat dalam perut ni. What the above ticker said is totally right! Baby macam dah makin besar dah tak muat nak pusing-pusing dalam perut Mama ni. Okaayyyyy, dia macam paham je Mama dia tengah tulis pasal dia dalam blog ni sebab dia sedang dengan seronoknya stretching her body all-out! inside my tummy!!!

Ok. Till then. :-)

7 comments:

dey said...

wah wah meriah nyer kondom dia...
eh xnampak pon link blog aku?

kew_chop said...

dah tak lama dah mek. bestnye kan nk jumpe bb. dah bape kg bb dlm peyyot itu?

Anonymous said...

I think Sharp ok kot for lcd tv.ke aquos tu plasma tv eh?hehehe... tak pun LG, iklan kat tv 701 tu mcm mengujakan je.
eh electrical appliances murah ke kat jusco?kiteorg compare jusco and tesco, seems tesco lagi murah.huhuu...
anyway, happy hunting!



~coffeeaddicts~

Nur Hamizah said...

Pn yang Ariff - yer sori bebehku. hv juz add your blog to my list. sila jana nuffnang ko sekarang!!! mwaaahhh!

Mek Mur - ye yang! aku dah x sabar ni. tiap2 hari cakap kat baby jgn kuar awal sangat jgn kuar lambat sgt.hehehe.baby pon dah tak sabar nak jumpa mama die sbb die aktif gilerrrrrrrrrrrrrr dalam perut aku. kadang-kadang 3 jam tak stop2 menendang / pusing / tumbuk perot Mama die ni...this wiken gi check lagi nanti tgk berat baby berapa dah. :-)

Kak Kopiku - a'ah yang,jusco tak murah pon.kitorang tak tengok kat tesco lagi.haritu sbb jusco je senang nak gi.ala rasenye kalau gi kedai yg memang jual electrical apps lagi murah kot. :-) lcd tv tu mcm bukan necessity la skrg ni.byk lg benda yg perlu dibeli sebelum membeli lcd/plasma..hehehe.

Nisa @ Mrs. Akmal said...

If you have sen heng membership, u'll get discounts for certain electrical appliances.
btw lemme know ape electrical appliances yg ko berkenan di hati, and i'll scout around dkt kedai yg bole dpt toshiba staff discount tuh for the price :)
btw dear...june is like 1 month from now je hehe

Fathiyah said...

mizah,kte beli fridge Panasonic.mula2 tkt gak nk beli.sbb freezer kat bwh.tp bila dah pakai,rs lbh mudah.LG pon ok.TV plasma kte beli Philips.sbb kat umah mak dr dlu Tv philips.gmbr cantek punya.hehe..
aku rs better bli kat kdai letrik.lg murah beb.blh twr menawar.aku dah survey jusco & carefour.end up beli kat kedai letrik ah seng sbb jauh lg murah.hepi shopping! ;)

Nur Hamizah said...

Mrs Akmal - hehehe.dan akhirnya aku beli jugak fridge petang tadi.tadi kat kedai tu, dan sebelum2 ni memang aku torn between toshiba or LG.pastu nampak ade satu brand lain yg macam OK gak.dan aku pon telah hampir membeli fridge toshiba tadi tapi tukar fikiran di saat akhir.sob sob..hehehe.tapi setakat ni memang kedai nilah paling murah.aku akan ceritakan di next entry.

oh aku nak beli toshiba air-con ni.ade jumpa satu kedai murah giler toshiba air-con model baru i think.hehehe.aku dah tak sabar nak beli barang-barang ni nape staff purchase sales toshiba sebulan lagii!saya dah x sabar!

;-)

Fathiyah - kalau pergi kebanyakan kedai letrik, memang most of the time depa suggest toshiba/panasonic ,for fridges la.Panasonic is very fine actually,cume tulah bagi aku freezer kt bawah leceh yang.haa yg mule-mule tengok murah fridge toshiba tu kt kedai letrik biase-biase ah chong je kat s.alam ni.tapi pastu round 2-3 electrical store, survey2 mcm boleh dapat murah lagi.walaupun tak banyak sangat beza.best jugak shopping brg2 letrik ni tanpa disedari beribu abis skali masuk kedai.hehehe.