Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Monday, January 26, 2009

Surprise surprise!

My favourite lil’ guy, Adham is in town right now. So, for these few days, my husband & I are gonna sleepover at Mama’s house. Woke up very early (at least for us!!) this morning sebab dah janji nak main bola dengan anak buah kesayangan Pak Ngah tu dari sebelum tidor malam tadi.
Adham dah kurus!! Sebab baru baik dari demam. Tapi, yang pasti dia dah makin meninggi.

Yesterday, we went to Rawang to attend encik husband’s friend, Alfie’s wedding at the bride's side. Arrived a little late, luckily the place was easy to find. Pengantin berarak bawah pedang.. Hai, kalaulah husband saya ni di kampus dulu tak malas nak gi practice Palapes dan tak stop dari first sem, mesti masa saya kahwin dulu dah lalu bawah pedang dah.. hehe. Oh and I met Denise! (of course I still remember you, Den..) & Kak Yaya there too. Their partners happened to know Alfie as well.
My husband said that he looked so kembang in this picture. Sorry sayang, but you've gained weight more than your wife does! Its ok, I still love you more than anything no matter what.

Aannnndddd… I would like to announce the good news we’ve just received yesterday. :-) The doctor has confirmed the gender of our baby!

We are expecting a baby PRINCESS!!

Alhamdulillah.. I think she’s gonna be a Daddy’s girl – just like Kakak Amni (Pinat’s baby) or Kakak Humaira, Murni’s daughter. And Aunties, bolehlah survey-survey cute dresses for baby girl ok?? The baby grows very well in mummy's tummy. We were very surprised when the doc said, " Haa, baby girl ni!". Since the symptoms that I had were more to 'baby boy symptoms'.. ye ke? Our baby is bigger than ever each time, sangat happy tengok baby sihat & grows accordingly - exactly 18wks & 3 days today. Estimated due date bila doctor ukur pun tak lari banyak - 25th June, from 26th the last time scanned.. makin cepat sehari.

And Mek, bolehlah anak kamu nak ngorat sebab anak aku perempuan rupanya..

Earlier on, both of us have agreed on in naming the baby, that if the baby is a boy, his name will be Muhamad followed by some name starts with 'H' (taken from Mama’s name), which followed by another name starting with 'F' (Papa’s name) and the other way around if the baby is a girl. So, at the moment, what Mama has in mind is Nur Farihah Husna which means cahaya yang gembira & menyenangkan –if I’m not mistaken. Right now, we only have Pa&Ma mags as a reference for names with good Islamic meaning. I have to find the book ‘Nama-nama Pilihan Dalam Islam’ somewhere soonest possible, so we can have ample time to review & decide the best name for our daughter.

This is my latest picture with the bulging tummy especially for you, Mell.
Ok, dekat pukul 2 dah. Nak solat, dan tidooo. Esok nak pergi zoo dengan Adham!

24 comments:

Shouta M said...

baby girl! bestnye! congrats!! jaga kesihatan baik2 mummy mizah. lovely baby bump :)

erinchunk said...

i can see your yummy tummy mummy! <3

kew_chop said...

chumellnye perut kamu itu, n mestinye menantu saye dlm perut itu lagi chumell!! sgt happy for kamu.. hhuhuuhu (tibe2 rase sebak tgk org happy)

Dina said...

Hi Mommy Mizah..!

Happie Holiday..
Jage baby bebaek yea.

Neh nape tido lambat neh.. syian baby tak dapat tido!
;P

shera said...

darlingggg...

omg menjerit aku tgk tummy kamuuu...cepatnye besaaarrr!!!! alhamdulillah!

(ehh ke sbb kamu sengaja pakai baju size XS ni?)

hehehe joking.

comels nama yg kamu pilih. (mmg trend skg nama anak tiga patah eh?)

p/s : cakap faiz, ok lah mengembang..itu namanya bahagiaaaaa..

Anonymous said...

wau!~ a baby gurls! kali nih memang adham akan main kenyit kenyit mate lagi la ngan bakal adik sedara yang coming nih..

Hurm again, cik cah tak dapat ketemu adham kat umah while you all semua pegi zoo negara.. pity of me sebab kene keje. ;(

Take care mama mizah.. tak sabar cik cah nak tunggu anak sedara perempuan pulak!

ileena said...

Yeayyyyy baby bump!!!
when is you EDD??
let me know ok...nnt balik summer boleh visit you insyaallah!

Melissa said...

OMG Mizah!!!! congrats sgt2!! i dunno why i am so happy!! she's gonna be so pretty!! and perut ko dah besar!! thanks for sharing...

and u know what..ko ni macam HEIDI KLUM ler membesar tang perut je elsewhere tak..which is GOOD!

and babe, nur farihah husna is such a pretty name. aku harap ko panggil dia husna. susah aku nak sebut kalau farihah..aku ni dah la pelat R! hahahahhahaha

im not coming bck this summer but maybe ill be back for raya (sept) and like ive guessed, baby dah selamat lahir dah.

cant wait to see the pretty princess. sure putih melepak.

Nur Hamizah said...

Doc Shu - thanks my future paed! insyaAllah aku akan sentiasa jaga kesihatanku baik2.

Erin - mestilah dah 4 bulan setengah ni mmg dah sepatutnya nampak the yummy tummy. :-)

Mek Mur - macam tak percaya kan? jgnlah sebak2,kamulah sumber inspirasi aku tau, bakal besan.hihi. ;-)

Dina - thanks yang!mommy & baby tidor lambat sebab teman daddy tengok tv.

u take care pls. ~hugs~

Cik Shera - yang,memang perut aku dah besar gak sejak 2-3 minggu ni, tapi sebab ni pakai baju muat2 badan, tu baru nmpk besar sangat laks.btw baju ni size S, ok? ;-)

itulah,aku akan sampaikan kata-kata kamu ni pada hasben aku.

Cik Cah - itulah,harap2 Adham akan jaga baby gurl bukan buli2 kan? takpe,tadi kan dah 3G call dgn Adham.die takut tadi sume acah2 suruh die tinggak rumah Tok Uda.hehehe.

Ileena - my EDD is 25th June,yang. :-)

Mell - thanks auntie Mell!!terharu tak tengok perut aku besar camni? heidi klum? hihihi ramai je la yg perut je besar tang lain tak besar.

oklah,by raya the baby dah besar lagi & senang lagilah kamu nak dukung. and insyaAllah the pretty princess will has verrryyy curly hair too!

Anonymous said...

comel giller perut ko.last time mmg tak nampak, ko mkn byk eh 2 minggu nih?

yay! baby gal, yang aku harapkan.
mesti nnt dia comel giler...
nama sangat panjang lah sayang..kesian dia nak tulis nama kat kertas objektif mase exam nnt.

:) take care okay!

Anonymous said...

comel nye Adham!!! Mummy mizah pun comellll....

:)

Happy for you darling!! Congrats..baby girl.. hmm...mesti bnyk choice baju cantik2!!

angah aku baby boy...

windu kamu! bile agaknye boleh pinjam ko dr en husband lagi??

Nur Hamizah said...

Anema - hehe, yeeee nmpknye jangkaan ko tepat.takpe, belom pnjg sgt tu kot.nasib name ayah die dua words je. thanks yang!

cik Thirah - thanks auntie thir! a'ah, nmpknye aku dah bolehlah membelek2 dress yg comel2 lps ni kan? waahhhh boy lagi! makin gamatla rumah mak ko pasni!

windu ko jugak!! insyaAllah bila nak pinjam aku bgtau, nnti aku try pujuk husbandku, ok?

shera said...

mommy mizah,

yups, she must be beautiful just like u! i quote mell: putih melepaK :)

and mell, husna ke fariha is still the same person kots!

comel je pelat Rrrrrr...

take care mizah darling!

Anonymous said...

Mizah!!!!!

OMG..sngt happy ok dgr you're gonna have a baby girl!! sumpah macam tak sabar nak main pakai2 kan baju & susun2 dolls.

Eh kenapa aku lak yg mcm budak kecik ni...ehem im gonna be Aunty Hani.

I'm soooooo happy for you!!!

Anonymous said...

Puan Mizah!

Waah~! Baby gurl jugak yer~ comel2.. meh kawan ngan akak amni meh~! waah.. anak aku jd senior ko la.. ragging bleh? ;P hahaha kidding dear~ happynye aku... cop! due ko sebenarnye bile? bulan berapa ek? hehehe ;) anywah, take care mizah.. mkn byk2 lg.. kasik perut beso lg! atul ckp ko kan excited bab perut membeso ni.. eh lg satu nk tanye.. baby dh start kick?

Girl Behind A Shadow said...

Wah Mizah, dh nmpk perutnya. So cute!!

Tiga perkataan nama, cm nama aku la. Mesti penat future husband die nak lafaz nama masa aqad, haha.

Btw, kau antara kwn aku yg pregnant thn ni. tp yg lain smua baby boy. Wah, byk pilihan la anak kau nnt, hehe

Take care tau..

AwekMejaSebelah said...

farah..farhana..farahana..maksud gembira jgk..tp part imbuhan aku x ingat laa.student aku ade name farihah. baik lemah lembut gitu & husna pulak hyperaktif sgt.

anak ko gegirl ni leh aa anak ko join mak die tarian jlo..haha!!

Nur Hamizah said...

Shera darling -insyaAllah, ameennn baby aku putih melepak.hihi..well u know Mell, shera!! thanks i'm happy for u guys too, u guys gonna be aunties soon!!!!

Auntie Hani Hot! -thanks babe!ye aku pun mcm dah x sabar2 ni nk main try2 baju dan aku tak sabar nak beli hair band yg comel2 jugak!!

Auntie Pinat -hihihih aku dah mkn banyak tapi perut tak besar2 jugak.tggulah bila dah 7 bulan kot baru membulat dengan jayanya.btw atul igt lagi impian aku..hehehe.aku due bulan Jun ni.and aku belum rasa baby kick lagi.doc kate 20weeks ke atas kan baru boleh rasa betul2?maybe skrg ni die dah kick tapi aku belum begitu peka dgn tendangannya..

thanks Auntie Hida,hehe name kamu lagi susah kot berpatah2 suku kata.yep betul betul,kwn2 aku pun ramai baby boy.nmpknye byklah pilihan menantu aku nanti. :-D

Auntie Surayatul Nabila -a'ah farah farhana pun sedap jugak.wah ye ke student kamu farihah lemah lembut, husna hyper?bagus jugaklah balance hehehehe.

yerp nnti baby dah boleh berdiri aku akan ajar menari JLo.biar papa die pengsan.. :-)

Anonymous said...

Wah, perut dh nmpk. Tp kalo pki baju besar mesti x nmpk sgt kn, hihi.

Harap2 btol la gurl yg kuar. My kazen punye excited ngan gurl. Bli skirt + brg2 seme kaler pink. Skali bile bersalin ade 'bird', hehe. Sian dia.

Nway, all the best for u kakak :-)

Nur Hamizah said...

hai kakak yg akan bila-bila mase saje lagi akan bersalin!! a'ah insyaAllah harap2 nye ape yg doc tunjuk tu betullah. tulah kitorang pun terpikir gak kalau tibe2 kuar 'bird' lak..hehehe.takpe,sekarang ni terserah jek.setakat ni mmg panggil baby girllah. girl kot,sebab perut saye melebar bukan membulat ke depan.

cepatlah bersalin kakak oit!!! saye dah tak sabar nak tengok baby kamu ni!!all the best to u too.. :-)

Anonymous said...

mizah!!!

congrats!!!ko kelihatan sggh menyelerakan dgn perut yg sedikit gendut itu.aku rase mcm nak usap2.(ko da bukak hadiah aku yg x seberapa tu???)

Anonymous said...

haritu tak nmpk sgt perut awak tu... mebi sbb baju kurung kots... hihihii...

siaplah kalau baby girl... kene ready almari besar utk simpan bju byk.hehehe




~coffeeaddicts~

Anonymous said...

mizah,
best lah baby girl..boleh parah shopping nih..
email me ur address pls...ade onesies yg kiut2 kaler pink on its way.
hudarahim@gmail.com

Anonymous said...

Udah besor tummy puan mijah, jg baby elok2 ye, sy pun baru dpt anak buah baru, date same ngan puan aien, cume time awal skit, hehee..

Jg diri elok2 ye cik kak, :D