Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lilypie

Tuesday, January 06, 2009

Shocking news - Fourth month - Baby

I'm too lazy to update this blog these few weeks. :-(

But waaaaahhh..berita gempar ni, around 7pm today I received an sms from Shera, telling that she has just been robbed in her own car! Takut giler ok! Alhamdulillah she is fine & not hurt, but I guess you're still shocked, right? Kesian kamu.. Hugs to you sayang. Emm patutnya boleh dapat compassionate leave esok ni. Dahlah baru jumpa makcik ni kat rumah hari Jumaat lepas. Aku baru cerita kat mak mertuaku ni Sher, 'Kawan Mizah yang datang bawak Myvi haritu kena ragut tadi'. Terkejut dia.

I'm going to enter my fourth month of pregnancy in a few days time. Kejap je masa berlalu, Alhamdulillah setakat ni takde masalah sangat dengan baby ni. Baby baik sangat, walaupun kalau time dia lapar tu rasa berdenyut-denyut je perut ni. And since the last checkup (when we finally saw the baby's figure clearly), both of us has started talking to the baby & we agreed to call ourselves Papa & Mama. Encik husband pun dah pandai cakap-cakap dengan baby. Tak sabar nak jumpa Adham raya Cina ni!! Nak tanya dia dalam perut dia ada apa. Haritu acik Lina cakap, Adham kata dalam perut Mama dia ada adik. Dalam perut Adham? Ada oni-oni!(means cacing).. hehehehe..

Oh baru teringat Pa&Ma bulan ni belum beli lagi!

Ok, so I haven't tell my year 2009 resolutions kan? I do have a few.. :-)
  1. Be the BEST & the most loving wife & companion to encik husband, insyaAllah..
  2. Be the BEST mother to our baby..
  3. Make sure that my Mastercard & Visa accounts balance = RM0 or at least atau paling busuk pun hutang RM400 je every month (so far boleh buat..berusahalah!)
  4. Berbelanja lebih untuk baby, bersederhana untuk diri sendiri + suami..
I can't wait for the good things that are gonna happen this year too..
- moving into our new crib! Sekarang ni tengah busy mengejar lawyer & bank for loan disbursement. Harap-harap tak banyak sangatlah kena interest sebab macam tak sempat je loan release by middle of January. I hope we can collect the keys by end of month. Tak sabar nak cari furniture & etc for the new house. Setakat ni dah banyak surveylah.
- giving birth to our baby angel, moga-moga dipermudahkan semuanya, Amin.. Tak sabar jugak nak start beli barang-barang untuk baby! Stroller - baby cot - baju-bajuan & every little thing else.

I'm going to cik Yana's wedding in PD this Saturday. Dah gatal sangat nak kawen dia ni!!! See you guys soon ye.. Yana, aku macam tak percaya yg aku masih ingat lagi betapa sedapnya Milo ais yang kamu buat untuk kitorang (aku,Ili,Shera,Hani) masa tidor kat rumah kamu 10 tahun yang lalu!!!! Adakah Milo ais ko tu still sedap sampai sekarang?

Ok, till then. :-)

P.s : Pero, ingatkan aku email kamu pukul 10 pagi ok.

10 comments:

kew_chop said...

sat lagi dpt la rase baby gerak2 dlm perut kamu itu. comeynye papa, mama. aku dulu decide panggil camtu tapi tibe2 pas bersalin rase nak tukar abi, umi plak.. hahaha, ade rase keinsafan sket bile anak panggil camtu, tapi tak insaf2 pun, kui kui kui..

Nur Hamizah said...

tulah mek,aku pun dah tak sabar nak rasa gerak2 dalam perut ni. setakat ni memang mama papa lah,manelah tau nnti pas bersalin nak tukar lak jadi ayah ibu ke, mak abah ke hehehehe.

Anonymous said...

Excited! excited!
Saye pulak la yg excited membaca pasal ur pragnancy thing+moving to ur new house - own house to be specific. great achievement tau! :)


kesiannye cik Shera!
Thank God die tak ape-ape.

Nur Hamizah said...

cik anonymous,is it u cik kopi?

insyaAllah, mudah-mudahan byk lagi yang boleh achieve this year kan?

yup, kesian Sher! tapi xpe die tough lady..hehe :-)

Shouta M said...

what happened to shera??? hope shes ok!! itulah sapa suruh tutup blog, kan aku dah tak tahu perkembangan kamu sher..

(membebel)

puan mizah, happy new year gregorian n hijri..wishing u the very best in 2009 with the new baby coming n all..muahs

u r tagged btw :p

(aku tgh gelak sbb word verification utk comment kamu ni ialah PEPIT..apakah..hehe)

Melissa said...

kesiannye shera. oi sms dia ckp aku ckp jaga diri bebaik. oh babe dah boncit ke blom? gambar plz? hehehe i think by the time i come back for summer ko dah beranak kot. yay!
i dont know why i think your baby gonna be tembam and chinese-look. instinct babe.
dah aku nak culik kucing *random*

Anonymous said...

mizah, ko nye resolution tuh nak jadi the BEST for hubby..hehe..like he has another wife to compare lah?haha..kidding!

Nur Hamizah said...

sorilah guys aku dah 2 hari xbukak blogger..

Doc Shu - yup, aku skrg ni menjadi CNN shera ok! nasiblah aku updet berita dia kat blog ni, terus ramai yang call die (ramai jugak bace blog aku rupenye heheheh)

PEPIT? mungkin petanda baby aku BOY kot??? :-D

Mell - shera is ok, esok aku sampaikanlah salam semua org ni.mell, esok lah aku amik gambar tunjuk perut buncit skit.baru buncit skitlah,tak sabar nak tunggu besar besar giler. insyaAllah yg pasti baby aku akan berambut kerinting sbb mama+papa dia got curly hair!!

culikkan kucing untuk aku satu!

Anema - hahahaha woit to be the BEST need not comparing kot makcik.weh jgn byk makanlah nanti gemoksss!!

Dina said...

Mommy Mizah,

Jage baby tuh bebaek yea..
Nanti bleh kite anta anak gi skolah sesame.. hihi!

Kain baju kurung & jeans aku da start tak muat neh.
+______+

Pasni kene tambah collection maternity wear plak.

Nur Hamizah said...

Hai Mommy Dina!

thanks to you! jage baby kamu baik-baik jugak. :-)

same here,jeans aku pakai skrg pun dah xleh nak kancing,kunci zip je.kain2 baju kurung tak payah cakaplah.

aku baru beli sepasang seluar yg amat selesa jek.any other maternity wear belum beli lagi sebab perut belom cukup besar.hihi..